2014. szeptember 1., hétfő

Prológus

SZIASZTOK,
Szeretnénk megköszönni a három feliratkozót, és a kommentekben és chatben megmutatkozó érdeklődést az eddig el sem kezdődött történetet illetően. Reméljük eztán is tetszeni fog nektek az írásunk, és örömmel tartotok majd velünk. Jó szórakozást és kellemes olvasást kívánunk hozzá. Amennyiben a véleményeteket szeretnétek megosztani velünk, örömmel fogadjuk!


Lili&Fruzsi

PROLÓGUS
Az ókori görögök azt vallották, hogy a világunkat erős és halhatatlan istenek irányítják. Zeusz, Poszeidón, Hádész és a többi olimposzi. És néha egy halandó ember és egy halhatatlan isten egy-egy pásztorórájából félistenek születtek. Tudjátok, mint Héraklész vagy Perszeusz. A hősies, ugyanakkor sokszor tragikus legendájuk ma is épp oly eleven él, mint amikor annak idején Homérosz vagy egyik-másik történetíró megénekelte.
            Engem ért az a megtiszteltetés, hogy közöljem veled, az egész eddigi életed hazugság. Most pedig dőlj hátra szépen egy elég kényelmes fotelben, szorítsd össze a fogaidat és készíts a kezed ügyébe bármit, amit a falhoz vághatsz.
            A görög mitológia nem pár bortól mámoros ókori fazon kedvteléséből született, és nem is azért, hogy legyen mit megtanulnod. Meglehet őrültségnek hangzik, így elsőre, de ha ez vigasztal, akkor az emberek csupán tíz százaléka tud a mitikus teremtmények létezéséről.
            Az összes isten beteges, pszichopata és perverz.
Ott van például Kronosz, aki felfalta a saját gyerekeit, mert félt, hogy az életére fognak törni. Aztán Hádész, aki ahelyett, hogy küldött volna egy doboz bonbont Perszephonénak, vagy elhívta volna valami romantikus filmre, ő elrabolta.
         Míg egy átlagos gyereknek a naphosszat a tükör előtt tollászkodó hercegkisasszonyokról és a daliás hercegekről mondtak esti mesét, az én apám mítoszokkal ringatott álomba.  De félre ne értsetek, én ezt a legkevésbé sem bánom. Sőt.
            Már korábban említettem, hogy mi lesz akkor, ha egy isten szemet vet egy emberre. Az apám sokat tudott erről mesélni, mivel ő maga is beleszeretett egy istenbe. Régen történt. Idestova talán már tizennyolc éve annak, hogy találkozott egy gyönyörű és rettentően okos nővel, az édesanyámmal, Athénével. Hogy ez vajon, hogyan lehetséges? A válasz egyszerű. Az istenek gyakran öltenek magukra emberi alakot és jönnek le a földre, ha valami dolguk akad, unatkoznak, vagy éppen csak úgy tartja kedvük.
            Szóval egymásba szerettek. És mind tudjuk mi jött azután.
            A születésem története elég kacifántos sztori, szóval, ha valaki már most a falat kaparja, akkor azt ajánlom tartson egy kis szünetet és esetleg igyon egy pohár frissítő vizet.
            Zeusz, a főisten gyakran összeszűrte a levet más nőkkel és ilyen volt Athéné anyja Métisz is. Mikor Métisz teherbe esett, Zeusz kapott egy próféciát, miszerint a születendő gyermeke okosabb és hatalmasabb lesz nála, hogy ahhoz, hogy bravúros módon megelőzze ezt, lenyelte a várandós asszonyt. Micsoda problémamegoldó képesség, nem igaz? De ezután borzasztó fejfájások kezdték gyötörni szegény Zeuszt, ezért ahelyett, hogy adott volna neki egy fájdalomcsillapítót, Héphaisztosz, a sánta kovács egy baltával csapta kupán Zeuszt. És akkor Zeusz fejéből, teljes fegyverzetben kipattant Métisz lánya, a bölcs Athéné. És mivel ő maga a gondolatokból született, a gyerekeivel sincs ez másképp. Éppen ezért Athéné szűz istennő.
            A gyerekei az emberi intelligencia és az istennő gondolatának termései. Szóval nem, az apám és Athéné soha nem voltak úgy együtt. Apu katonaorvosként szolgált, nem is nagyon ismerek nála intelligensebb embert, így nem csoda, hogy a tudás istennőjének megtetszett és megajándékozta őt a gyermekükkel, azaz velem.
            Apa naphosszat tud szövegelni arról, hogy milyen csodás volt az az egy év, amit együtt töltöttek, és hogy milyen fantasztikus nő.
Én azonban sosem találkoztam vele. Ez nagyon hosszú ideig zavar is, de aztán beletörődtem, hogy egy istenség minden kétséget kizáróan nagyon elfoglalt lehet.
            De attól, hogy félistennek születtem, sajnos nem lettek szuperképességeim és nem lettem halhatatlan. Az egyedüli dolog, amit az anyám rám hagyott az az értelem, és egy szentimentális értékkel bíró medál. Az ókori görög érme egyik oldalára egy durva vonalakból álló, stilizált női arcot véstek, profilból – legalábbis csak reméltem, hogy női arc volt, mert erre valójában sosem jöttem rá -, a másik oldalára pedig egy baglyot.     Nem volt a világ legszebb ajándéka, de mindig rajtam volt. Mindig viselnem kellett. Apu sosem mondta el miért, de mindig is így volt. Én pedig sosem kérdeztem rá.

Május utolsó hétvégéjén a városban lézengtem, egy találkozóra készültem, mikor egy huszonegynéhány éves srác szó szerint elsodort, és bár először elnézést akartam kérni, de annyira szabadkozott, hogy szóhoz se jutottam. A mankókkal a hóna alatt ugrándozott, és raszta sapkája alól két valami dudorodott ki a feje búbján, és mikor utána rohantam, valami Ködről és Táborról motyogott.
Nem hallucináltam, szarvak voltak a feje tetején, és a Groverként bemutatkozó fiú olyan természetességgel közölte szatír mivoltát, hogy szinte én szégyelltem el magam. Ismét szabadkozni kezdett, hogy korábban nem találtak meg, majd azonnal karon ragadott, hogy elvigyen a táborba, de én még azt sem tudtam, hová megyek.
Másnap reggel találkoztam vele a város főterén, majd egy nagyobb hátizsáknyi holmival elindultam Groverrel, az idegen szatírral – na nem hétköznapi, halandó módon szatír, ahogy te értelmeznéd a szatírt, hanem egy ténylegesen félig kecske, félig ember fiú – indultam el Kansasből New Yorkba, magam mögött hagyva az apámat és a barátaimat. Teljesen logikus, jól mondom? Jól mondom.
Ha az ember félvér, benne van a pakliban, hogy előbb vagy utóbb – esetemben utóbb – mitikus szörnyek próbálják meg elpáholni, és erre fel kell készülni. Arról nem is beszélve, mennyire őrjítő, hogy bizonyos dolgokat csak én láthatok, senki más nem, és mindenki zakkantnak hisz, mikor egy három lábon kúszó nénitől sírva menekülnék a szobámba, holott ők csak a kedves és aranyos szomszéd Huber nénit látják.
Miután Grover nem volt hajlandó repülőre ülni, napokon át autóztunk, buszoztunk és kutyagoltunk, mire fáradtan, éhesen és koszosan megérkeztünk Long Islandre, és megindultunk hegynek felfelé, kijelöletlen ösvényeken, fák és bokrok között, hogy megtaláljuk a sokat emlegetett Félvér Tábort.

6 megjegyzés:

  1. Kedves Lili és Fruzsi,
    enyém az első komment. Éljen, éljen.
    Tehát komolyabbra fordítva a szót, feldobtátok az első sulis napomat, ezzel a résszel, így örök hálám üldözni fog titeket. Kezdeném ott, hogy imádom Rick Riordant, a könyveit, a görög mitológiát és minden ilyesféle dolgot. Szóval mikor tegnap elolvastam mindent az oldalon, először ledöbbentem, majd vagy tízszer frissítettem az oldalt hátha felkerült a prológus.
    Már most megfogtatok. Izgalmasan hangzik a történet.
    Csak így tovább :)
    xoxo, Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Réka,
      csókoltatunk is érte erősen;)
      A mi napunkat pedig határozottan beragyogta a kedves kommented, bár jelentősen sajnos nem tudott rajta javítani. Mi is nagyon szeretjük Ricket, bár vannak dolgok, amikért (én személy szerint) meg tudnám nyúzni, de ez persze nem rossz dolgokat takar.
      Igyekszünk minden héten hétfőn friss részt hozni, de sajnos ez az évünk keménynek ígérkezik, így kiesések és csúszások sajnos bőven előfordulhatnak. Reméljük tetszeni fog:)
      Puszi, Fruzsi (és csendben a távolból figyelő Lili)

      Törlés
  2. Sziasztok lányok!

    Elég volt egyetlen pillantást vetnem a tematikára és tudni, hogy az írásstílus is jó, tudtam, hogy ez a nekem való blog. Imádom a Percy Jackson-sorozatot, és már nagyon rég kerestem egy jó, a világa köré épített történetet. S íme itt van, itt előttem, szinte biztosan jó minőségben! Hm, fantasztikus. Ha a prológus nem győzött voltna meg - pedig elég volt, mert lényegretörő, de jól megírt és figyelemfelkeltő -, akkor a szereplőgárda biztos. Na, nem csak azért mert mind Emma, Nathaniel és Dylan a szívem csücskei, hanem mert nagyon kíváncsi vagyok egy Athéné-lány és egy Árész-fiú hogyan viszonyulnának egymáshoz. Úgyhogy alig várom már a történetet. A dizájn, minden csodás eddig! Nem ígérem, hogy egyetem mellett mindig majd tudok írni Nektek, de igyekszem!

    Ölel, FantasyGirl

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága FantasyGirl!

      Először is ezer hálánk, amiért elolvastál és még kommentet is írtál, pláne a hamarosan kezdődő egyetemi léted mellett. A bókokat köszönjük, mind a történetre, mind a kinézetre vonatkozóan. Épp linkeltem is neked e-mailbe, mert tudtam, hogy te szereted:))
      Reméljük a későbbiekben is legalább ennyire tetszeni fog, mint most, és velünk tartasz, még ha kommentet nem is írsz. A lényeg, hogy olvass, ha tetszik!:)
      Még egyszer köszönjük!

      Puszi, Fruzsi (&Lili, aki annak ellenére korábban feküdt le mint én, hogy neki nincs holnap első órája)

      Törlés
  3. Drága Fruzsi és Lili!

    Hatalmas Percy Jackson rajongó vagyok, így nagyon megörültem, mikor rátaláltam a történetetekre (ami nem volt nehéz, tekintve, hogy Fruzsi Kill a demon today, face the devil tomorrow című blogjának rendszeres olvasója vagyok). Csak gratulálni tudok! Sikerült megragadnotok egy Rick Riordan stílusához hasonlót, és én ennek nagyon örülök! Nagyon tetszik!
    Már a Prológusból leszűrtem, hogy egy igazán ígéretes sztorival állok szemben. Tetszik Aletha észjárása, és a neve is igen különleges. Kíváncsi vagyok, hogyan fognak alakulni a dolgok közte és Sebastian közt, meg hogy fog Nick (DYLAN) a képbe jönni.
    Colton Haynes, mint Apolló? Érdekes elképzelés, nekem tetszik.
    Már tülkön ülve várom a következőt!
    Ari xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ari!

      Köszönjük szépen a bókokat, a kommented és lelkesedésed nagyon jól esett, köszönjük szépen! Igyekszünk úgy folytatni, hogy ne veszítsd el az érdeklődésed a történetet illetően.
      Előttem mindig egy Coltonhoz hasonló, karakteres arcú, kicsit tipikusan modelles férfi jelenik meg, ha rá gondolok a könyv alapján, így esett rá a választás:)
      Puszi Fruzsi&Lili

      Törlés